”The Queen is my boss”

”The Queen has left the Palace”. Lause, jonka harva kuulee nappikuulokkeistaan. Westminster Abbeyn verkkotoimittajalle se oli yksi viime kesän ja koko uran suurimman tapahtuman – kuninkaallisten häiden – merkeistä olla valppaana twiittaamaan.

Juu, Westminster Abbeyllä on online editor, joka hoitaa webin, intran, somen, podcastit, videot ja appsit.

Oli monarkiasta mitä mieltä tahansa, päivän some-esimerkki on mielenkiintoinen. Viimeisin Royal Wedding oli megaluokan tapahtuma, jonka verkkoulottuvuudessa oli paljon mietittävää. Verkkosivut suunniteltiin uudelleen kaikilla päätelaitteilla toimiviksi. Suunnittelussa oli myös otettava huomioon tuleva trafiikki: yhden päivän aikana sivuilla oli yksi miljoonaa käyntiä – normivuotta vastaava määrä.

Häiden kunniaksi julkistettiin myös Abbey 3D -app, jonka avulla kirkkoon voi tutustua uudella tavalla. Hääpäivän live feed tarjosi näkymiä kulissien takaa.

Imogen Levy ei kysellyt lupia Twitter-tilin perustamiseen, mikä varmasti nopeutti W.Abbeyn some-kehitystä. Twitter-virta näkyy verkkosivuilla, suljettujakin tapahtumia voi seurata twiittien välityksellä ja julkisista saa kulissien takaista tietoa, mikä kaikki on herättänyt positiivista huomiota. Seuraajia on 13 000.

W.Abbeyssä some nähdään asiakaspalveluna ja vaikka työpaikan nimissä twiitatessa on muistettava ketä ja mitä edustaa, Imogen muistuttaa kuitenkin: When managing social media channels – personality is key. Take risks, have fun!

20111129-153059.jpg

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s